środa, 21 września 2016

Ja jako tłumacz ;-)

Około 1995 zostałem zaproszony do niezwykłego dzieła i niezwykłego zespołu - do uzupełnienia o opuszczone teksty i fragmenty tekstów Władcy Pierścieni w "kanonicznym" przekładzie p. Marii Skibniewskiej. Moim zadaniem był przekład Dodatków D i E (to m.in. dlatego dziś specjalizuję się w sprawach językowych i kalendarzowych dotyczących Śródziemia). Wspaniałe wydawnictwo Muza ciągle mi o tym przypomina. Jestem beneficjentem dawnych form umowy i mam dożywotnie tantiemy. Jest to bardzo miłe.
 
Dziękuję za wszystkie te okazję, gdy mogłem sprawdzić się w roli tłumacza i konsultanta. Na swoim koncie mam też Klucz do Tolkiena Michaela W. Perry'ego (Muza), Dodatki A-F oraz Indeks do Władcy Pierścieni wydawnictwa Amber (to chyba moja największa duma, bo też ogrom pracy!), Hobbit w malarstwie i grafice J.R.R. Tolkiena (Amber), konsultację kilku książek okołofilmowych i dużo tekstów Tolkiena, które znajdują się w Biblioteczce Niezapominki.

A przy okazji polecam się wszelkim Wydawcom i Redaktorom!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz